Webdesignové studio Ošklivý sup

Ošklivý sup - webdesignové studio

Šablona pro web zdarma

free web templates

Naše poslední projekty

Tandemový seskok Návrh webu valka.cz Návrh webu e-Jazyky.cz Šablona pro web repete.cz

Všechny reference

Rychlý přehled referencí

Pro webdesignery > Školení optimalizace pro vyhledávače

Optimalizace pro vyhledávače - školení

Logo Dobrý web

Nedávno jsem navštívil školení optimalizace pro vyhledávače od Dobrého webu. Zde je několik dojmů a postřehů:

Školení SEO vedl Martin Kopta (jen tak mimo, až teď jsem zjistil čí-že-je-to-web). Začátek mně mírně překvapil. Čekal jsem SEO zaměřené více na web (jako jeho součást) a ne jen jako nástroj k vyrobě peněz. Nadruhou stranu i tak se na SEO dá dívat a možná ta provázanost s webem je opomenuta schválně a je začleněna do školení budování firemního webu, na které se také ještě chystám.

Úroveň

Úroveň školení Optimalizace pro vyhledávače je podle mého na webu Dobrého webu popsána ne až moc šťastně. Bál jsem se, že školení nebudu moc rozumět, ale opak byl pravdou. Martin Kopta zmiňoval například i sémantiku HTML kódu a její význam (ikdyž okrajově). To podle mého popisu na webu DW zrovna neodpovídá. Občas jsem si musel něco číst :(.

Co je v ceně školení?

Narozdíl od H1 kde je aspoň v novinkách informace o tom, že v ceně školení je i oběd, zde jsem tuto informaci postrádal. Tak jen pro info, v ceně je i oběd. Co mě přišlo už hodně divné, že pití jsme si ale museli platit sami (u školení za 3k spíš trapné).
Tak jak jsem byl upozorněn, info o obědě tam je, takové nenápadné :-) A pití prý už je v ceně také :-)

Postřehy ze školení

Na školení dostanete vytištěnou prezentaci. Klidně bych ji sem dal ke stažení, ale je jen heslovitá a samotná je k ničemu. Napíšu ale pár poznámek, které jsem si do ní poznamenal. Berte je trochu z rezervou, občas se povedlo i s poznámkou pozapomenout o co přesně šlo. Šedě jsou dopsané poznámky, když není uveden autor, jsou to upřesnění které mně zaslal Martin Kopta, který školení Optimalizace pro vyhledávače vedl.

  • Na Seznamu (v katalogu ?) se řadí podle bonity, což je celková suma peněz utracené (dopředu) za vaše kampaně. Nevím ale kde přesně všude a pak je potřeba dát pozor na ty různé roční předplatné, které vás automaticky řadí před ty nižší.
    To platí v katalogu v rámci jednoho placeného produktu. V neplacených produktech se uplatňuje S-Rank.
  • Odkazy v Seznam doporučuje jsou zatím řazeny náhodně, lze ověřit refreshováním.
  • Seznam indexuje jen .cz a pro ostatní výsledky bere výsledky z Googlu. V okamžiku kdy Seznamu vypadne jejich fulltext (a stává se to docela často takže nebyl problém výpadek během školení ukázat :))) tak se tam objeví také výzsledky z Googlu.
    Snaží se indexovat i české weby v jiných doménách, ideální je, když je nejdříve zařadíte do katalogu.
  • V našeptávači na Seznamu je počet hledání nějaký +- 24hodinový průměr.
  • Jak se liší výsledky z našeptávače a dole uvedené návštěvnosti výrazu: našeptávač je přesná shoda fráze, kdyžto dole je to shoda volná (nebo jak se tomu říká). Dole na slovo angličtina tedy bude započteno i hledání "angličtina je nanic". A obchodníci ze Seznamu prý s oblibou ukazují tu dolní návštěvnost.
  • Duplicitní URL, Google jak známo veme jednu a druhou zahodí, Seznam prý zahodí obě. Což zní docela divně, asi to bude mít ještě nějaký háček který jsem nepostřehl.
    Stále se řídím jedním „starým“ emailem, který Dušan Janovský poslal do konference seo.nawebu.cz. Zeptejte se Dušana, a pak dejte vědět, jak to vysvětluje. ;-) Seznam se pořád vyvíjí, tohle je z dubna.
  • Podobnost stránek (na text) lze kontrolovat pomocí copyscape.com
  • Metatag Refresh: Seznam ho následuje, pokud je interval refreshe dostatečně velký. Google naopak pokud je dostatečně malý.
    Oprava, jak to dělá seznam.
  • Laterální slova jsou slova blízká hledanému výrazu
  • U Googlu lze nastavit to co se zobrazuje ve vyhledávání pod nadpisem, místo toho co tam sám dosadí. Mělo by to jít přes google directory a popisek daný zde se zobrazí v googlu ve fulltextu. Tahle poznámka mně přijde docela jasná, ale když jsem se díval na web, tak tam mám description. Asi sem už fakt nějak mimo,...
    Doplnění od Milana Kryla:
    Zdravim,
    precetl jsem si par postrehu k skoleni optimalizace pro vyhledavace Martina Kopty. Chtel bych doplnit, ze Google zobrazuje popis stranek z tagu meta description (pokud nenajde nic lepsiho), muze take zobrazovat popisek z Google Directory (DMOZ), ale to jde zase zakazat nastavenim parametru NOODP
    more-control-over-page-snippets.html
    Milan Kryl


    MK: Ukazoval jsem dvě věci. První: DHL.cz – ve výsledcích se ukazuje popisek z ODP, protože stránka nemá vlastní obsah body (je tam refresh). Druhá: Google dosadí obsah meta description, pokud použijete <meta name=GOOGLEBOT content=NOSNIPPET></cite>
  • Stále stejné fráze = optimalizace pro vyhledávače
  • Velikost stránky je ideální do 20kB. Roboti se snaží nezahltit server požadvaky, proto tam nechodí stále. Přijdou, pokud se nic nezmění, přijdou za dvakrát delší dobu. Proto je také dobré mít menší stránky, roboti ani nechtějí dávat uživatelům stránky co mají 2MB.
  • WGET - downloder
  • XENU - program na kontrolu linků a odkazů, dá se najít na slunečnici. Ukáže všechny stránky co najde, jejich skutečné zanoření, velikost, kód kterým odpovídají a asi i něco dalšího.
  • Pokud se bot na stránkách zacyklý (typicky eshopy) tak to po nějaké době vzdá a dál neindexuje, ale stávající část si nechá. Seznam by to měl zahodit celé.
  • Škodící slova - zbraně, léky (?), sázky, erotika,…. Neměla by se zobrazovat ve výsledku normálních hledání. Další postih tam asi není (?).
  • Seznam českých stop slov: http://www.ranks.nl/stopwords/czech.html
  • Pokud má stránka Srank nad 70, bude to pravděpodobně autorita
  • Cena odkazu s GTPR6 cca 50$ měsíčně při 5-10 odkazech
  • Na stránce by nemělo být více než 100 odkazů, někdo to píšou u Googlu, ale asi to nebude tak důležité.
  • http://web-sniffer.net/ kontrola hlaviček
  • TrustRank - nejkratší cesta od Autority k vám (teď netuším co je myšleno autoritou, myslím že na začátku to bylo prezentované jako .edu, .mil, .gov a podobné domény. Trochu se mně tam motá pojem autorita u obyčejného webu.
  • Odkazy, které vedou z vašeho webu můžete ovlivnit tématické zaměření stránek.
  • Roboti mají rádi často aktualizované stránky
  • Hodit se může i del.icio.us Martina Kopty případně doporučovaná SeoBook, na kterou rád odkazuje i Marek Prokop.

Pokud píšu blbosti, nebo chcete doplnit, klidně napište, přidám sem poznámku i s odkazem na vás, když to bude rozumné.

Sleva

Moje školení Optimalizace pro vyhledávače proběhlo v době nějaké akční 10% slevy (po absolvování prvního máte slevu na další), o které jsem se dozvěděl pozdě. No každopádně se v přihlášce radši zeptejte, jestli nějaká sleva zrovna není :-)

Proč na školení chodit

I přes pár výhrad je školení Optimalizace pro vyhledávače zajímavé a přínosné. Dozvíte se další věci (v poznámkách je opravdu jen pár postřehů, které jsem si zapsal abych náhodou nezapoměl), Martin Kopta vám ukáže jiný pohled na optimalizaci pro vyhledávače. Asi nejcennější jsou pak odpovědi na vaše dotazy, kdy se zabředne více do tématu. Plus vůbec hovor s Martinem Koptou stojí za poslech :) jako člověka co o SEO ví docela dost a pohybuje se vtom. Nakonec nabízel i posezení u piva, ale ikdyž pivo nepiju a šel bych rád, vzhledem k nedostatku času se nic nekonalo.

Teď plánuji navštívit i školení Optimalizace pro vyhledávače s Markem Prokopem od H1, které je mírně dražší (tedy až seženu těch 5k :). Předpokládám že i zde se přes účast na jednom školení dozvím pár nových věcí a hlavně že pohled Marka Prokopa na SEO bude trošku jiný než Martina Kopty.

Poznámka na závěr pro ty všímavé, i Dobrý web má svůj partnerský program, netuším zda prezentovaný na jejich webu, dozvěděl jsem se o něm až na školení.

Hodnocení SEO školení na webu

Kdo ještě popisoval školení Optimalizace pro vyhledávače:

Na závěr: zaLinkuj!

kontakt | mapa webu | přístupnost Copyright © Ošklivý Sup 2004–2009